Потребителски вход

Запомни ме | Регистрация
Постинг
16.03.2012 14:26 - Човекът, който се научил да обича себе си - III част
Автор: novienergii Категория: Лични дневници   
Прочетен: 4052 Коментари: 0 Гласове:
1



Ето какво се случило след като Човекът, който се научил да обича себе си, бил упрекнат от своите приятели, че вече не обича никой друг, че с други думи е станал тотален егоист, и след като, дълбоко уязвен, човекът се върнал у дома, седнал на кухненската маса и заплакал: «Къде сбърках, Господи» нареждал жално-милно човекът, «защо стана така, нали ми каза, че съм най-важният в живота си, нали ми каза да се обичам, ето, аз това и правя, но сега си загубих и приятелите, сега съм вече напълно и окончателно сам» и т. н. Значи, решил човекът, като обичам себе си аз не мога да обичам другите, тогава тази любов е съвсем погрешна, ще я изоставя поне да си върна приятелите. Но си спомнил колко бил самотен преди, в какво недоволство, в каква горчивина живеел, не можел също да забрави, че Сам Бог му препоръчал любовта към себе си, и не знаел накъде и как да продължи. И се върнал към изпитания метод – денонощни молби към Бога, кажи ми кой е пътя, сърцето ми ще се пръсне от болка, не ме оставяй насред нищото, аз съм Твое дете и съм много объркан, ще взема вече да скоча от шестия етаж (така говорел да сплаши Бога, щото как да скочи от шестия етаж като живеел в къща) и т. н. Досещате се какво станало сетне. Бог не издържал на този тормоз, зарязал всичко и му проговорил: «Да, ти СИ най-важния човек в живота си, но и всеки от твоите приятели е най-важния в своя живот. Помисли ли за това? Ти реши, че като си най-важен в своя живот, значи си по-добър от другите, но двете нямат нищо общо. Може въобще да не си по-добър от останалите, може да си по-беден, по-грозен, по-стар, по-болен, по-неуспешен, по-глупав и пак си оставаш най-важния за себе си. А ти взе да се сравняваш с тях и си навири носа. Имаш късмет, че не живееш във времената, когато гордостта беше смъртен грях, щяха да ти лепнат една анатема, та да се чудиш къде да се денеш. Хайде, бягай сега, и ОБИЧАЙ СЕБЕ СИ ИСТИНСКИ, КАТО НЕ СЕ СРАВНЯВАШ С НИКОЙ! Защото нито си по-добър от някого, нито си по-лош, ТИ СИ УНИКАЛЕН. Аз знам най-добре, такъв Съм те направил – различен от всичко друго съществуващо, единствен по рода си, НЕПОВТОРИМ. Така де, Аз не си губя времето с масова продукция.» Въздъхнал дълбоко човекът, просветнало му пред очите, всичко разбрал. И започнал пак да си повтаря онези хубави неща за себе си, пак да си говори любовни слова, но предпазливо. Гледал да не си каже «Аз съм по-добър, по-знаещ, по-мъдър, по-специален от другите», т. е. внимавал да не вземе пак да се надпреварва в ума си с останалите, да се доказва, да си вири носа и да се надува. Не било лесно, защото Бог наистина на него проговорил, а не на някой друг. Как да отминеш този факт?! Но си спомнял, че и другите са най-важни за себе си, че и другите са уникални като него, и това му помагало. И любовта разцъфтяла. Била различна, една такава необятна, дълбока, преливаща. И последвали куп чудеса. Но за тях ще разкажа в някой следващ постинг.



Гласувай:
1



Няма коментари
Търсене

За този блог
Автор: novienergii
Категория: Лични дневници
Прочетен: 285025
Постинги: 30
Коментари: 236
Гласове: 155
Архив
Календар
«  Март, 2024  
ПВСЧПСН
123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031